TGRT BELGESEL


TGRT HABER

hastane_randevu.jpeg

GEMİÇ KÖYÜ SAYFASI

31 Temmuz 2014 Perşembe

İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ




1 Ağustos 2014 Cuma

İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ

Sevgili arkadaşlarım ve sevgili okuyucularım

Bu yazıyı yazarken çok düşündüm. yazayım mı? Yazmayayım mı? Git gelleri yaşadım.
Az önce bir kardeşimin yorumunu sayfama kaydetmedim. Oysa herzaman ifade özgürlüğünü savunan bir kimseyim. Daha önce hiç böyle birşey yapmamıştım. Yorumun ardında başka maksatlar vardı. Ya da ben öyle anladım. O arkadaşım eğer bu yazıyı okuyor sa şimdi beni çok iyi dinlesin.
Elhamdülillah müslümanım. Elbette Allahu Tealanın emirlerini yapmak en birinci vazifem. Allahu Teala bizden iki şey istiyor önce.
1. ibadet etmek
2.Rızkımızı kazanabilmek için çalışmak..
Sadece birini yapanlar olmamalıyız. Müslüman olmayan milletler çok çalıştıkları için fen de ilerlediler. Onlar da Allahu Tealanın emrini yerine getiriyorlar. Netice olarak bu dünyada hem çok zengin, hem de çok rahat yaşıyorlar. Biz müslümanlar onlardan daha çok çalışmadıkça bu dünyada sıkıntı çekmeye mahkumuz.
Burada hemen belirteyim. Dini meselelerde bu yazdıklarım bir delil olamaz. Delil arayanlar, Allahu Tealanın Kitabı Kuran-ı Kerim'e, peygamberimiz Hazreti Muhammedin hadislerine,büyük alimlere ve o alimlerin yazdığı ilmihal kitaplarına bakmalıdırlar.
Yukarıda elhamdülillah müslümanım diye şükrettim. Türkiye'de yaşadığım için de yine şükrediyorum. Hakiki müslümanlık ülkemizdedir. Çünkü bizim milletimiz Kuran'da adı geçen müjdelenen bir ulustur.
Gündemde GAZZE katliamı var. Müslüman kardeşlerimiz hatta çoluk çocuk yok ediliyor. Üstelik bu terörü estirenler asırlar boyu dünya milletleri tarafından hor görülmüş YAHUDİ'ler. Almanlar tarafından işkencelerle soykırıma uğrayanlar da onlardır.Onları ta! İspanya'dan yok olma mücadelesi verirlerken alıp İstanbul'a getirenler atalarımızdır. Bizim atalarımız hep mazluma yardım etmişlerdir. Bu sebeble mağlup olmak üzereyken TALAS'ta Araplara yardım ettiler.Savaştan sonra O zamanki müslüman Araplarla sohbet ettiler. Hemen orada Kuran hükümlerini kabul edip müslüman oldular. Atalarımız iman sahibi olduktan sonra, İslamiyet bütün dünyaya yayılmıştır. Hiçbirzaman zor kullanmadılar.
İstanbul fethedildikten sonra bile herkes dini inançlarında serbest bırakılmıştır. O tarihe kadar hor görülen ERMENİLER'e bizzat Padişahımız yardımcı olmuş. Onların Patrikhane açmalarına önayak olmuştur. Zamanımıza kadar devam eden Ermeni Patrikhanesi, İstanbul'un fethinden sonra açılmıştır.
İslamiyet sevgi ve barış dinidir. Kimseye zorla birşey kabul ettirilmez. Sadece iyi örnek olmak lazımdır. Bizi görenler, bizi severken aslında inancımıza da bakarlar. Tüm insanlara karşı güleryüzlü olmalıyız. Peşin hükümlü olmamalıyız. Bugün biz müslümanız, yarın ne olacak.Cennet kimse için garanti değildir. Kimseye karşı nefret duygusu beslememeliyiz...
Belki o nefret ettiğimiz son nefeste iman üzere canını verecek. Biz ise son nefeste imansız gidebileceğiz. Hiçbir şeyin garantisi yoktur. Allahu Teala, kibirli, gururlu hep ben, ille de benim dediğim diyenleri hiç sevmez. Böyle kafası dik duranları mutlaka cazalandırır. Kul boynu bükük olacaktır. İnsanları ALLAH-U TEALA yarattı diye hoş görecektir. Bir atalar sözümüz var.İyilerle geçinmek herkesin işi, kötülerle geçinmek er kişi işidir. Özetle söylüyorum:
Gerçek Müslüman er kişidir.


2 yorum:

  1. Hasan abi, yorumunda başka maksatlar sezinlediyseniz elbette yayınlamamak en doğal hakkınız.
    Bu arada demişsiniz ya çalışmamız gerekiyor, batı alemi çalıştı, başarılı oldu, Müslümanlar birbirini sünni-şii diye boğazlamaktan çalışmaya fırsat bulamıyorlarki...batı alemi kilise ile devleti birbirinden ayırdığı için katolik protestan gibi mezhep kavgalarına yüzyıllar önce son verdi, bu yüzden de sadece başarılı olmakla kalmadılar HUZUR içinde yaşıyorlar ki her insanın en temel ihtiyacıdır...her ülkenin de..şöyle bakıyorum Avrupa ülkeleri ne kadar huzurlu, bir de İslam ülkelerine bakıyorum hepsi birbirinden beter, biz istisnaydık çünkü Atatürk sayesinde laiktik, bu giderse biz de İran'a, IRak'a döneceğiz maalesef..

    Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kardeşim Müjde Hanım
      Yukarıdaki yorum, sadece yazdığım yazıdaki bazı eksikleri tamamlıyor.
      İslam Alimleri hiçbirzaman siyasete karışmadılar.
      Siyaset insanı küçültür. Üstelik taraf tutmasına neden olur.
      Siz de onu yazmışsınız, Atatürk zamanındaki Laiklik ilkesi yaşansa, herşey daha güzel olacaktır.
      Biz, Nato üyesiyiz. Dünyada söz sahibi olmak istiyorsak, din eksenli bir siyaset gütmemeliyiz.

      Sil