TGRT BELGESEL


TGRT HABER

hastane_randevu.jpeg

GEMİÇ KÖYÜ SAYFASI

29 Haziran 2014 Pazar

BU ÜLKENİN VATANDAŞLARINA



Sevgili Dostlar
Adına TÜRKİYE  denilen, yeşillikler içinde bir vatanımız var.
Bu ülkenin insanları, dünyanın en hür ülkesinde yaşıyorlar. Herkes düşüncesinde, inancında serbesttir. Kimse kimseye inancından dolayı ikinci sınıf muamelesi yapamaz. Bu ülkede asırlardır yaşayan atalarımız, bu ülkenin  tamamının sahipleridirler. Babamızdan bağ, bahçe, ev kalmamış olabilir. Atalarımızdan bize bu Türk Vatanı kalmıştır. Bu toprakların  tapusu Türk Milletine aittir.
Türkiye Cumhuriyeti'ne  vatandaşlık adıyla bağlı olan her  ferdin, Türk olduğuna dair bir ANAYASA hükmü var zannediyorum.

"Türk Devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türktür. Türk babanın veya Türk ananın çocuğu Türktür. Yabancı babadan ve Türk anadan olan çocuğun vatandaşlık durumu kanunla düzenlenir. Vatandaşlık, kanunun gösterdiği şartlarla kazanılır ve ancak kanunda belirtilen hallerde kaybedilir. Hiçbir Türk, vatana bağlılıkla bağdaşmıyan bir eylemde bulunmadıkça, vatandaşlıktan çıkarılamaz. Vatandaşlıktan çıkarma ile ilgili karar ve işlemlere karşı yargı yolu kapatılamaz."
  Öyleyse bu ülkenin vatandaşı olan her insanın, bu vatanın da sahibi olduğunu bilmeliyiz.  Bu memlekette kendilerine TÜRK demeyen, denmesine de kızan bir vatandaş topluluğumuz var.
Burada bir acı gerçeği haykırmak isterim.
 Anadoluda yaşayan, medeni kanunu tanımayan, en az dört kadınla evlenen ve kendilerine Türk denmesini de istemeyen vatandaşlarımız var. Bu vatandaşlarımızın en az 15-20 çocukları var. 
Bu gerçek, apaçık ortadadır. Son hamle olarak ileri sürülen çözüm sürecinde, bu nüfus daha da çoğalacaktır.
Bu insanların kafalarında geçim derdi yoktur.  Gerektiğinde  elektrik direklerinden, parasız enerjilerini alabiliyorlar.
Ya da elektirik faturasını ödemiyorlar. Bu anlayışta olan insanlarımızın ekonomimize katkıları olmamasının yanında, nüfusumuza kat be kat katkıları olmaktadır. 
Yakın gelecekte, Türkiye nüfusu, kendilerine TÜRK diyemeyen insanların çoğunluğunda olacaktır.
Allahu teala yine de bizi koruyor. Karadeniz Bölgemizde yaşayan ve Türkiyenin çimentosu diye tanımlayacağımız ve gerektiğinde bu vatan için canlarını esirgemeyen vatandaşlarımız da hızla çoğalıyor. Onların da iki ve daha fazla hanımları var. Çocuk sayıları da her baba için on-onbeş 
civarındadır. Türk olmaktan gurur duyan. Üreten. Ekonomiye katkı sağlayan bu insanlarımızı da burada minnetle anmak gerekiyor.
Ey bu yazıyı okuyan, şehirlerde yaşamakta olan vatandaşlarımız. Ya hiç evlenmiyorsunuz. Ya da geç evleniyorsunuz. Kırk yaşından sonra, evlenenin çocuğu olmaz. Olsa bile maraz olur. Gittikçe nüfusunuz azalıyor. Bir etrafınıza bakın. Çok değil elli yıl sonra, kent nüfusu yenilenecektir.
Tabii bu insanlar da kendi düşüncelerine eş partilere, oy verecektir. Lüks semtlerin, yöneticileri değişecektir.
Başbakanı dinleyin. Evlenin. En az dört çocuk sahibi olun. Çocuklarınızı da evlendirin. Onlar da nüfusun artmasına yardımcı olsunlar.

Yukarıdaki bilgilerin ışığında tekrar yazıyorum.
Türkiye'deki  insanların çoğunluğuğu, binlerce yıl önce de bu topraklarda yaşadığı gerçeğini herkes bilmektedir. Türk Milleti 1071 Malazgirt Zaferiyle Anadoluya gelmedi. Daha önce de geldi. Uygarlıklar kurdu. Onun için Anadolu çabucak türk yurdu oluverdi.
Türkleri bu topraklarda yapılan savaşla ilk defa yenenler, İranlılar oldu. İrandan Atinalı İskender'e, Ondan da Romalılara yani Bizanslılara geçmiş. Bizanslılardan Anadoluyu, Müslüman Arablar almış. İslamiyetin Türkler Tarafından kabul edilmesiyle Büyük Selçuklu Hükümdarı Alparslan, 1071 yılında ve bir daha  da çıkmamak üzere, Türk Yurdunu tekrardan fethetmiştir.
“Burada kullanılan Türk kelimesi,  bütün Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını kapsamaktadır.
Türk kimliğinin altında, Kürt, Çerkez, Tatar, Boşnak, Laz, Abaza, Gürcü, Ermeni, Rum, Yahudi alt kimlikleri vardır.  Türk Devletini bölüp yok etmek isteyen bazı çevreler, Türkiyeli Tanımını kullanmaktadırlar.

Aman bu oyuna alet olmayalım.

Bizi de birliğe alın diye, çaba harcadığımız Avrupa devletlerinin anayasalarına  göz attığımızda “Alman”, “Fransız”, “İtalyan”, “Yunan” gibi kavramları görüyoruz.  
İngilteredeki, ingilizim, Fransalı "Fransızım", Almanyalı "Almanım" derken, Türkiye’dekiler,  "Türküm" demekten kaçınıp "Türkiyeliyim" derse,  olur mu?

Türkiye'nin bayrağına,  Türk bayrağı  denildiği gibi, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına da,  Türk milleti  denilecektir. 
Bugünlük bu kadar yeter, diyelim.

6 yorum:

  1. Bloguma yeni yazı yazmıyor, blog arkadaşlarıma uğramıyorum Hasan abi. Ama siz büyüğümsünüz ve ben blogumu güncellemesem de eksik olmayın yine de ziyaretime gelip, yorumlar bırakıyorsunuz. Çok teşekkür ediyorum.

    Bu insanları anlamıyorum Hasan abi. İnsan Kürt olabilir, Çerkez olabilir. Bu ülkenin ekmeğini yiyor, bu ülkenin suyunu içiyor, bu ülkede üniversite okuyor, doktor oluyor, mühendis oluyor hatta görüyoruz milletvekili oluyor, adam Kürt asıllı ama doktor çıkmış, İstanbul'un en lüks semtinde özel kliniği var, paraya para demiyor, sonra da utanmadan "bu ülkede Kürt sorunu var' diyor! Ben bu doktora gittim o yüzden biliyorum Hasan abi. (30 yıllık Üsküdar'lıyım biliyorsunuz çok sık yazdım)

    Bu Kürt bölücüler İsveç'e gidiyor, 5 yıl, 10 yıl İsveç'te yaşamış, orada utanmadan "İsveç'i çok seviyorum, İsveç'liler benim kardeşim, İsveç'liden daha çok İsveçliyim" diyorlar. Bunu da gazetede gördüm! Okudum. ORada İsveç te milletvekili olmuş. Yüzyıllardır Türkiye'de yaşamış ama Türkleri sevememiş! 10 yılda İsveç'liyle kardeş olmuş! Bunlar utanmazlık Hasan abi. Dilerim İsveç'te ırkçı partiler iktidara gelip bunları sürüm sürüm süründürsünler de Türkiye'nin kıymetini anlasınlar.

    selamlar

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. Bu yorumunuz ile bazı gerçekleri öğrenmiş oldum. Yaşadığı bir başka ülke insanını sevebiliyor da bize aynı şekilde davranmiyor. Oysa çok çok merhamet sahibi bir millet olduğumuzu nasıl anlatacağız.

    YanıtlaSil
  3. Rica ederim Hasan abi, aynen dediğiniz gibi yaşadığı başka ülke insanını seviyor, kardeş kabul ediyor, Ben İsveç'liyim, kendimi İsveçli hissediyorum diye gururla söylüyor. Ama yüzyıldır yaşadığı Türkiye'de Türk hissedemiyor, Andımız'ı ırkçılık görüyor. Amerika'ya gitse çocuğu orada her sabah Amerika'ya bağlılık yemini içeren andımız okuyor ona gıkı çıkmıyor.

    O haberi ben tesadüfen okudum. Haberin aslı bu linkte yalnız İngilizce.
    Bahsettiğim kendini İsveçli hisseden ve İsveç'te milletvekili olan bu kadın Kürt asıllı Evin Çetin.

    http://www.thelocal.se/20130704/48882

    Kadın boş vakitlerinde dağdaki pkk lı teröristlerle halay çeken biri! Onu da google'da arayıp fotoğraflarını bulmuştum. Konya'dan İsveç'e göç etmiş, Konya'da Kulu mu neydi şu an aklımda kalmadı Kürt asıllı vatandaşlar çokmuş ve çoğu İsveç'e göç ediyormuş. Türkiye'de Türk halkına düşmanlık besleyip, İSveç'e gidince kuzu olup İsveç halkına kardeş oluyorlar! Türkiye'de kurt, İsveç'te kuzu bunlar.
    Tabii İsveç saftirik halkı bunu bilmiyor, bilseler bu kadını asla milletvekili filan seçmezlerdi. Haberde göreceksiniz İsveç milli (folklor) giysisi giymiş, kendini İsveçlilere masum melek gösteriyor, Türkiye'de olsa Türk folklor giysisi giymek zoruna gider hemen "ben Türk değilim ben Kürt'üm" diye kıyamet kopartırdı.

    Ben o sitedeki habere yorum yapmış kadının gerçek yüzünü göstermiştim maalesef tüm yorumları silmişler. İsveç gibi güya demokratik bir ülkede bunların olması da ilginç! ! !

    selamlar tekrar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
    2. Yazıya yorum yazdığınız için çok teşekkür ederim.
      Yazılan yorumlar, makalelere anlam vermektedir.
      Sizin yazılarınızı bir kısmının içeriğine karşı olsam da,
      kaleminizdeki edebi zarafete ve cesur çıkışlarınıza hayran olduğum için,
      severek okuyorum.
      Hiçbirşey sizi yıldırmasın.
      Kanunlara tabii riayet etmeniz, etmemiz gerekiyor.
      Çünki o kanunlar, Milletin vekillerinin onayıyla, Millet meclisinden çıktı.
      Anayasamıza da aykırı olamaz zaten.
      Burada ukelalık yapacak da değilim.
      Sizi takdir ediyorum.
      Yazılarınızın içeriğini olmasa bile, hepsinin cesurca yazılış tarzını beğeniyorum.
      Hep yazmanız dileğiyle.
      Hoş ve esen kalın.
      Sağlık ve mutluluklar dilerim.
      Hasan Güler

      Sil
  4. Türkiye'nin bayrağına, Türk bayrağı denildiği gibi, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına da, Türk milleti denilecektir.
    Bugünlük bu kadar yeter, diyelim.

    YanıtlaSil