TGRT BELGESEL


TGRT HABER

hastane_randevu.jpeg

GEMİÇ KÖYÜ SAYFASI

20 Eylül 2015 Pazar

DİŞ TABİBİ ESRA AKKERMAN

Daha önce biraz bahsetmiştim. Ramazan ayı boyunca devamlı sızlayan bir dişim vardı. Nitekim Kadıköy'e Gülsen VAROL Öğretmenin yazdığı, "ALBÜMDEKİLER" kitabını almak için gittiğimde, Diş Doktoruna da uğramıştım. Kendisini yıllardır tanıdığım bu kadim dost, kanal tedavisinin gerektiğini, hergün Gebze'den gidip gelmemin zor olacağını belirtmiş ve Gebze'de de Uzman Diş Tabiblerinin varlığındn bahsetmişti. Ben de öyle yaptım. Kızım ve Damadımın dişlerini tedavi ettirdikleri ve memnun kaldıkları, Gebze'nin merkezindeki Diş Doktoruna gittim. Adrsi şöyle tarif edebilirim.Çoban Mustafa Paşa Camiinden eski Belediye Binasına doğru giderken, Atatürk Heykelinin Tam karşısında ptt var. Onun yanında Çoşkunlar iş merkezi var. İşte bu iş merkezinin ikinci katında Üç Bayan Diş Doktorunun çalıştığı bir Klinik var. Kızım memnun kalmıştı. Bana da tavsiye etti. Ben de kendimi tanıtarak konuya girdim. Tabii randevu ile çalışıyorlardı. Yine de bana bir yirmi dakikalarını ayırdılar. Çünki durumuma bakmaları gerekiyordu.İki dişimin kanal tedavisi ve bir dişimin ise dolgusu yapılması gerekiyordu. Fakat daha önce bir çene filmi lazımdı. Söyledikleri adrese gittim. Filme baktılar. Çene kemiğimin sağlam olduğunu belirttiler. Fakat bana üç gün sonrasına gün verip, bekleriz dediler.
Dişlerimin sancısı üç gün müddetle devam etti. Randevu saati geldiğindeönce Gebze Meydanına, sonra da diş tabibinin muayehanesine gittim. Size en iyisi açık adresi yazayım.

HACI HALİL MAHALLESİ

CUMHURİYET MEYDANI

ÇOŞKUNLAR İŞ MERKEZİ

KAT:2

GEBZE

Benim Doktorumun ismi Esra AKKERMAN

Kendisinden çok memnun kaldım. Diğer iki arkadaşı da çok iyi insanlar. Gerektiğinde dışarıdan uzman bir cerrah çağarabiliyorlar. Buraya Üç Diş Tabibinin ismini tekrar yazıyorum.

Dt. Selime ÜLKER

Dt. Esra AKKERMAN

Dt. Elvan DİLAVER

Hepsi uzman ve elleri hafif. Ne zaman gitsem bay ve bayan hastaları mevcut.

Diş Tabibi Esra Hanım beni bekliyordu. İLk günü geldiğimde tansiyonumu ölçmüşlerdi. Yüksek çıkmıştı. Yardımcıları Banu Hanım tansiyonumu ölçtü. Normal çıktı. Yukarıda resmini gördüğünüz diş koltuğuna oturdum. Doktor Esra Hanım güleryüzüyle geldi. Tekrar dişlerime baktı. Tansiyonumu bir de o ölçtü. Çünki daha önce ölçtüğünde çok yüksek çıkmıştı. Muhakkak heyecanlanmıştım. Diş Doktor'undan korkmayan var mı? Ben de olağan insanlardan biriyim. Ölçüm sonunda yine tansiyon biraz yüksek göründü. Merdivenleri hızlı çıkmış olabileceğimi belirtti. Beş dakika sonra tekrar ölçtü. Evet şimdi normale dönmüştü. Meğer dişlerimin tedavisi için morfin vuruluyordu. Yani anlayacağınız, acı duymamam gerekiyordu. Bu yapılan lokal narkozun bile tehlikesi vardı. Bütün tedbirleri alıyorlardı. Gemlik'te Körfezim Yağlarının sahibi karnındaki bir sancıyla hastaneye kaldırılıyor. Orada hemen bir ağrı kesici iğne yapıyorlar. Meğer adam kalb krizi geçirmekteymiş. Çok geçmeden, acil serviste ruhunu teslim ediveriyor. Çocukları şikayetçi olmadılar. Çünki takdir Allahu Tealadandı. Kader dediler. Fakat sebeb olanlara söylediler. Meğer o sırada kalbini dinleseler, anlayacaklarmış. Yanlış teşhis sonunda adamcağız, Hakkın rahmetine kavuştu. Daha geçen ay, 4 yaşındaki bir okul talebesi diş doktorunda narkoz sonucu, komaya girdi.14 gün sonra kendine glebildi. Demekki çok dikkat etmek gerekiyor.
Yaklaşık bir aydan fazla ve üçgün aralarla, diş tabibine geldim. Her seferinde Doktor Esra Hanımı beni bekler buldum.
Kullandığı aletlerin isimlerini de sordum. Birinin adı: KÜRET, diş taşlarını temizlemede kullanılıyor. Diğerinin adı: SOND, bu alet de devamlı diş tabibinin masasında duruyor. Zaman zaman eline alıp dişlerin sağını solunu temizliyor. Ya da bir şekilde o bölgede ne var öğreniyor. Bie tanesi adından anlayacağınız gibi: AYNA, ağızı görmek için kullanılıyor. Sanki bir küçük kaşık ve içinde ayna var. Hele hele bir alet var ki, onun ismi: TÜKÜRÜK EMİCİ biz diş koltuğunda otururken devamlı çalışıyor. Ağzımızdaki tükürükleri, gerçekten emiyor. Hem hastaya, hem de doktora kolaylık.

Resimde gördüğünüz gibi, bir koltukta oturuyoruz. Aslında rahat bir koltuk. Evde olsa, insanın bütün yorgunluğunu alacak gibi. Fakat bu koltukta oturmak, insanı sabırsız yapıyor. Güzel bir tarafı ise, vaktin nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz. Bzı günler o koltukta üç saat kaldığım oldu. sabrettim. Sabrın mükafatını aldım. Şimdi çok rahatım. İki dişim kanal tedavisi oldu. Bir dişime dolgu yapıldı. Dişler nasıl fırçalanır? Onu pratik yaparak öğrettiler. Hatta sadece diş hekimlerinde satılan bir aleti aldım. Onu kullandığımda, dişlerimin arasında gıda artıklarının zerresi kalmıyor. Artık bir karara vardım. Altı ayda bir diş hekimine gideceğim. Altmışdört yaşımdayım. Şimdiye kadar diş doktoruna gitmelerimin sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Bunda sebeb çevremiz olmalı. Bir korku içinde bıraktılar bizi.. İnanın korkacak birşey yok. Diş doktorunun koltuğunda geçen zaman boşuna değil. Çok faydalandım. Siz de en az yılda bir diş hekimine gidin. Bana dua edersiniz. Dua etmeseniz bile, çok faydalanacağınızı biliyorum. Çünki burada canlı bir şahidiniz var. Tam karşınızda sizlere yazı yazıyor.
Burada tekrar Diş Tabibi Esra AKKERMAN'a teşekkür ediyorum.

Bu uzun yazıyı okuduğunuz için size de teşekkür ederim.

Sağlık ve mutlulukla yaşayın inşaallah..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder