TGRT BELGESEL


TGRT HABER

hastane_randevu.jpeg

GEMİÇ KÖYÜ SAYFASI

11 Ekim 2014 Cumartesi

ŞEREFLİ İNSANLAR




İNSAN OLMAK NE DEMEKTİR.. 
Bu dünyada yaşayan hiçbir insan bir başka insana muhtaç olmak istemez. Bununla beraber her insan bir başkasının yardımıyla hayata tutunmaktadır. İnsanoğlu birlikte yaşadığı hemcinslerine muhtaçtır. Mesela acıkınca bir lokantaya, hastalanınca bir doktora gideriz. İnsan topluluk içinde yaşadığı müddetçe mutludur. 


Her insan bir başka insanın varlığına ihtiyaç duyar. .. Yiğit muhtaç olmuş kuru soğana, Bilmem söylesem mi söylemesem mi? Bu dünyada elimizin altında ve benim dediğimiz birçok şeyleri, hep başkalarının yardımlarıyla temin etmişizdir. Ben ben demek ve muhtaç değilim demek de yanlıştır. İnsan tüm ihtiyaçlarını kendisi yapacak kuvvet ve beceriye sahip değildir. Bize ihtiyacı olana yardım edelim. 




Muhtaç olmak sırayladır. Birgün biz de çaresiz kaldığımızda, insanları yardıma çağarmaya yüzümüz olur.

 ŞEREFLİ İNSANLAR 

SEVGİLİ DOSTLAR MUTLULUKLA YAŞAYIN


 Şerefli İnsanlar Başkalarının yardımlarına muhtaç olmadan kazançlarını temin edenler ve sözlerinin arkasında duranlardır.

 Yukarıdaki sözü kim söyledi bilmiyorum. Fakat ta !!! çocukluğumdanberi, övgüyle tekrarladığım, güzel bir cümledir. Şimdi google’a bakarak menşeini öğrenmeye çalışacağım. Aradım. 

Ençok Hasan Güler olarak yazdığım makalelerde buldum. Bir de aşağıdaki cümleleri gördüm. Size aktarıyorum. 

Yorumlarınızı bekliyorum. 
 Peygamber Efendimiz buyurdu ki: “Ümmetimden birine üzüntü ve keder gelirse beni hatırlasın, Ona kolaylık gelir” demiştir. 
Ey yükselen yeni nesil! Gelecek sizindir. Cumhuriyeti biz kurduk; onu yükseltecek ve devam ettirecek sizsiniz. ATATÜRK 
Bilgi insanı kuşkudan, iyilik acı çekmeden, kararlı olmak da korkudan kurtarır. KONFÜÇYÜS 



Allah'dan başkasına tapınılmaz, duâ edilmez.

 Bu sözü okuduğum zaman, yukarıdaki tekerlediğim cümleyi değiştirme ihtiyacı duydum. Büyük harflerle şöyle yazdım. "-ŞEREFLİ İNSANLAR, ALLAHU TEALADAN BAŞKASININ ÖNÜNDE EĞİLİP YARDIM İSTEMEYENLERDİR.

 Hiç kimse, başkasından yardım beklememeli; kendisinin olanakları varsa bir işe girişmeli, yoksa girişmemelidir. Bir kimse, gücü yettiği sürece başkalarından yardım beklememeli; kendi işini kendisi halletmeli. Kişi bir işi kendi imkan ve gücü ile yapabiliyorsa o işe girişmeli, başkalarına güvenerek yapamayacağı işe kalkışmamalıdır. 
Bazı insanlara, mertlik, dürüstlük, güzel ahlak, çalışkanlık doğuştan verilmiş gibidir. 
Asil bir soydan geldiği, kahramanlığın ruhunda olduğu, yoksulu çaresizsizi koruduğu, şerefiyle yaşadığı söylenir. Güvenilir, doğru insandır. Huyu güzel insanı, dost da düşman da, seven de sevmeyen de takdir eder. 


AŞAĞIDA SAYIN MUSTAFA ERANIL'IN BİR YAZISINDAN ALINTI VAR. 
İNSAN DÜZELİRSE, DÜNYA DÜZELİR 
Evet, bir ailenin, bir mahallenin, bir köyün, bir beldenin, bir ilçenin, bir ilin, bir bölgenin, bir ülkenin ve kısacası dünyanın düzelmesi; insanın doğru, dürüst, namuslu, şerefli, ahlaklı, hoşgörülü, güzel hasletlere sahip insanların var olması ile mümkündür. Çünkü dünyayı bozanda insandır, insanı bozanda insandır. Her şey insan unsuru ile şekil alıyorsa, her şeyden önce insanın düzgün olması gerekir ki, var olan her şey muntazam ve muhteşem olsun. Yaratılmışların en şereflisi olan insanın ‘cetvel gibi doğru’ olması, dünya nizamının doğru olması anlamına gelir. Onun için insana yapılan yatırım, yapılacak olan bütün yatırımların başıdır. İnsana yapılacak olan yatırımların başında ise eğitim gelir. Bu nedenle dinimiz eğitime çok büyük önem vermiş ve ilk gelen ayet bile ‘oku’ emri ile başlamıştır. 

ALINTI YAZI : Mustafa ERANIL
 E-Posta : m.eranil@hotmail.com

3 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı Hasan abi, elinize sağlık, hayatta insan namusu, şerefi için yaşar, biz de babamızdan, anamızdan böyle gördük. Para, pul, menfaat için şereflerini satanlara yazık. Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SİZDE ÇOK GÜZEL YORUM YAZMIŞSINIZ, SEVGİLİ KARDEŞİM.
      BU YORUMUNUZ O KADAR GÜZEL Kİ
      YUKARIYA YAZDIĞIM MAKALEYİ TAMAMLIYOR GİBİ..

      Sil