TGRT BELGESEL


TGRT HABER

hastane_randevu.jpeg

GEMİÇ KÖYÜ SAYFASI

20 Mart 2016 Pazar

AHMET ÇAVUŞLAR SÜLALESİ

hasanguler.com
gemi__k_y__tabela.jpg

GEMİÇ KÖYÜ ANA SAYFASI
31 Ağustos 2014
GEMİÇ KÖYÜ SÜLALELER SAYFA 8
TARİHİ VE TABİİ GÜZELLİKLER
GEMİÇ KÖYÜ GELENEK VE GÖRENEKLERİ
Gemiç Köyü insanlarının kendi yazdıkları kendi söyledikleri
Gemiç Köyünde akrabalık Bağları
GEMİÇLİLERE AÇIK MEKTUP
GEMİÇ KÖYÜ MUHTARLARI
GEMİÇ KÖYÜ SÜLALELER SAYFA 1
GEMİÇ KÖYÜ MAKALELER SAYFASI
Boş Sayfa

GEMİÇ KÖYÜ SÜLALELER SAYFA 2
GEMİÇ KÖYÜNE İSİM VERMİŞ BEYLER
GEMİÇ KÖYÜ SÜLALERİNE DEVAM EDİYORUM SAYFA 3
GEMİÇ KÖYÜ ANA KURUCU SÜLALELER

GEMİÇ KÖYÜ SÜLALELER SAYFA 4
GEMİÇ KÖYÜ HACI SÜLALELER
GEMİÇ KÖYÜ SÜLALELERİ SAYFA-5
GEMİÇ KÖYÜ SÜLALELER SAYFA-6
GEMİÇLİ SÜLALELER VE AKRABALARI
GEMİÇ KÖYÜ SÜLALELER SAYFA-7
GEMİÇLİ SÜLALELER VE AKRABALARI
Foto Albüm
BURSA-ORHANGAZİ-GEMİÇ KÖYÜ SAYFALARI
GEMİCLİLER
GEMİÇ KÖYÜ BAŞARILI İNSANLARI
Gemiç Köyünde akrabalık Bağları

guvercin_solda.gif
gem__l__cevdet_ozkardes_oglu_vecdet_ozkardes_ve_hasan_guler.jpg
Yukarıdaki Resimler
Albay Vecdet Özkardeş
Yarbay Cevdet Özkardeş
Ve Hasan Güler
BU SİTENİN YAZARI HASAN GÜLER VE AKRABALARI
atilla_g_r_ahin.jpg
Ahmet Çavuşlar Sülalesi
Tatsızlar Kolundan
Atilla Gürşahin
AHMET ÇAVUŞLAR SÜLALESİ HAKKINDA 02.12.2012

SİZE BUGÜNKÜ YAZIMDA



A H M E T Ç A V U Ş L A R

S Ü L A S İ N D E N

BAHSEDECEĞİM

İsmim Hasan Güler

Ahmet Çavuş Dedenin üçüncü Hanımı olan

Naciye hanımın oğlu Şerafettinin oğluyum

Babaannem Naciye Hanım Hasan Dedemden ayrıldıktan bir iki yıl sonra

Orhangazi yeniköye Zeytin Toplamaya gelir.

1903 doğumlu olduğuna göre henüz 26 yaşındadır.

Orada Ahmet Çavuşla Tanışırlar. Aralarında bir sıcaklık oluşur.

Babaannem babamı da alarak Gemiç Köyüne gelir.

Babam o yıllarda daha ilkokul talebesidir.

Bu köyde okur. Bu köyden arkadaş edinir.Herkesle iyi geçinen munis bir insandı.

Çok Dostu vardı. Fakat bir tanesini çok çok severdi.

O da Eyübün Durmuş.

Ondan bahsedrken gözleri dolardı.

Eminçavuşun Mehmet, Avdancıklı Halil İbrahim candemir.

Kebabaçı İsmail nalbasan, Zühtülerin hakkı Yıldız, Burada sayabildiklerimdir.

Ahmet Çavuşlar denince ben sadece Ahmet Çavuş dedem

onun kardeşleri ve babası Tatsız İbrahim biliyordum.

Fakat öyle değilmiş.

Paşapınar köyünden evlendim.

Orada Müşküreli Mehmet vardı. Bizim Köyden aynı cellatoğlu halil Amcaya benziyordu.

Birgün yanıma yaklaştı.

Sana Damad diyorum ama, aslında ben de sizin köydenim dedi.

Benim anneannem vaktiyle sizin köyden Müşküle Köyüne gelin gelmiş.

Ben Müşküle köyünde büyüdüm.

Şimdi buradayım. Zaten bana Müşküleli Mehmet derler dedi.

Ve ekledi..

Sizin köyde benim akrabalarım var.

Aşağıda çiftliği olan Hacı Zeki, Köyde yıllarca Muhtarlık yapan Aziz, Gemlikte Salih Özkardeş...

Bu isimleri saydığı zaman şaşırdım.

Hacı Zeki Ahmet Çavuş Dedemin en büyük abisiydi.

Muhtar Aziz tatarlar sülalesinden diye bilinirdi..

Evet Mahallede evleri dedemlere bitişikti. Fakat akraba olduklarını bilmiyordum.

Salih Özkardeş ise Cellatoğlu Halil Amcanın abisiydi.

Elimi şakağıma koyup düşündüm. Bu evlerin hepsi yanyana aynı sokaktaydı.

Bu o köye bayram ziyaretimdi.

Dönüşte Ahmet Çavuş Dedemin Büyük oğlu Ali Arol Amcama durumu sordum.

O bu söylenenleri doğruladı. Cellatlar sülalesine ve

Muhtar Aziz Güvenli'ye de akraba olduklarını söyledi. Dedemin İsminin Ahmet Çavuştu tabii.

Fakat esas AHMET ÇAVUŞ'un Padişahın hassa ordusunda bulunan

ve Ahmet Çavuş dedemin de dedesi olan Ahmet Çavuş olduğunu anladık.

Geçen sene EMEKLİ SUBAY CEVDET ÖZKARDEŞİ İSTANBULDAKİ EVİNDE ZİYARET ETTİM.

Yanında oğlu Emekli Albay Vecdet Özkardeş te vardı.

O da bu sözü doğruladı. Aynı sene babamın kırk mevlidine gelen Gemlik Merkez camii İmamı SÜLEYMAN YEDEK Hoca

Mezarlık içindeki mezar taşlarını okudu. Bize de anlattı.

Karababa Mezarlığında yatan şahsın Ahmet Çavuş Olduğunu

ve buradaki Çeşmeyi de onun yaptırdığını

bizzat oradaki mezar taşındaki ve Çeşme kitabesindeki yazılardan okuduk öğrendik.

Oradaki kitabeyi yeni yapılacak KARABABA ÇEŞMESİNE monte etsek ne iyi olur.

SEVGİLİ GEMİÇLİLER

NACİYE BABAANNEMİN AHMET ÇAVUŞTAN OLMA ÇOCUKLARI

BENİM VE KARDEŞLERİMİN VE ÇOCUKLARIMIZIN VE TORUNLARIMIZIN DA AMCALARIDIRLAR.

ÖYLEYSE BEN BABA TARAFINDAN BU KÖYE BAĞLIYIM.

ANNEMİN BABA SÜLALESİNE DE MOLLALAR DENİYOR.

MOLLALALR SÜLALESİNDEN DE BU KÖYE BAĞLIYIM.

ANNEMİN ANNE SÜLALESİNİN İKİ KOLU VAR.

BİRİNCİ KOL ANNEANNEMİN ANNE SÜLALESİ KINIKLAR SÜLALESİ

İKİNCİ KOL ANNEMİN BABA SÜLALESİ KAMİLLER SÜLALESİ

BİR DE ANNEMİN BABAANNE SÜLALESİ VAR. O KOL DUTLUCA KÖYÜNDE ..

BU ŞEKİLDE DÜŞÜNÜLDÜĞÜNDE

VE ZATEN BU KÖYDE DOĞDUĞUMA GÖRE BEN YÜZDE YÜZ GEMİÇLİYİM.
g_vercin_sa_da.gif

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder